Тук има отпечатък на цяло поколение … има една КОЛОСАЛНА грешка, която в никакъв случай не може да бъде критика! Още по-малко да вреди на гения на артиста! В това перфектно изпълнение, поради консерваторския почерк на класическите изкуства, аранжимент е почти невъзможен … и понеже има грандиозни лицемерия покрай музикалната грамотност на оперните режисьори ТУК вече съвременните Академични среди загазват сериозно и то при какъв талант!!!
Първо това изпълнение е близко до перфекционизма, НО има едно огромно НО, или най-голямото доказателство което намирам за личния си творчески каприз, че режисьора трябва да се обляга преди всичко на слуха си и на своята сетивност … А каприза беше, че ако в едно музикално произведение има повече от един музикален анализ, то някъде задължително се получава цинизъм …
Та, вижте "заглавието" и след това ако някой може, като на дете да ми обясни защо точно тази композиция и този глас звучат РАЗКАЗВАТЕЛНО, което лично на мен ми въздейства БУТАФОРНО … наратива си е наратив, драмата - драма … комедията - буфа !!!
Вижте заглавието, текста и музиката и спецификата на гласа , като точно тук тръгва против композитора, защото разказ НЯМА … Какво е да идеш на концерт и да седнеш върху Страдивариус, който е спасен благодарение на здрав калъф … тръгвайки си с облекчение! Само, че драматургичнияТ случай е малко по-деликатен … От това по-ярък пример?!
Ако някой си мисли, че това е критика е много зле!
В опита си за превод към хора които изпитват само естетична наслада към операта и аз правя абсолютно същата грешка!
No comments:
Post a Comment