Monday, January 31, 2022

Използваната техника на синтезирано излагане на фактология е разчупване на асоциативното мислене.

РЕЖИСЬОРСКА ЕКСПЛИКАЦИЯ 

При евентуална ядрена война "липсите" или убитите са огромно множество и някои от победителите по чисто биологични закономерности ще изгубят езика си. Няма подобни разработки от съвременните военни, защото с това са се занимавали свещеници, първите грамотни, калиграфи, артисти, войни.., във времето... 

 ТЕМА - ФАБУЛА

 ...Латинският език е мъртъв, следователно не е устойчива форма на езика, или съвремието в блуждаенето си, бърка диалект с устойчиви езикови форми … не, че латинския е диалект. Да погледнем изчезнал народ като траките … какво историческо съвпадение имаме? Траки - унищожаването на град Тир под командването на Александър Велики! – изчезнал народ! Тир - северни семити. Древни текстове – доминиращ укор е първородния грях, също огромна разлика в използването на думите бреме, бременна и непразна за светици, като Мария Богородица, Елисавета майка на Йоан Кръстител, и народи, които хилядолетия правят разлика, между бреме и състояние, което не е обременено! Тук ако пропусна и съвременната медицина, която говори за наследствен ген при раково болните е престъпление. Повече асоциации! – Окултизъм и артефакти. Формиране на езикови групи, окултизъм .., формиране на народи преди езиково обосноваване и особеност, както и последвал окултизъм на места с колосален разврат и содомия, като от военната доктрина знаем, че разврата е равен на бремето на война ..! Или по време на Турското робство, ако някоя българска девойка е била по-палава, бива доста сурово наказвана и то не от турци … Масови измирания на деца по нивите и като знаят кой какви ги върши, идват и страховете, и истините, и бедите… Филма на Едуард Захариев “Мъжки времена” разкрива подобна асоциативна картина в късен етап... Армията се е родила по причина, не имперски амбиции, а заради огромното насилие и разврат, което не противоречи, че е дело (армията) на ловци и ловеца с име Нимрод според история на азбуката, която е доста по-различна от познатата ни и която е дело и плод на тълкувания..! Съвременна медицина открива ваксините, а ние знаем(по презумпция) , че основата на бремето идва от мащабни катаклизми според военната доктринистика, като принципа е отхвърляне на тези, които не са устойчиви и нямат потенциал да оцелеят, което говори за неизследвани дълбини на човешката генеалогия и наследственост. Но повърхностното познание на материята не контролира трагедиите а е вид изпълнител! Подобни съждения изповядват широк спектър от изследователи, експерти.., от каноничните текстове до атеисти като Джержински... Има заложено логично и повече бреме, като почти никой завоевател или пълководец не прави изключения с подобни съждения… Тоест, мозъка ни има такива функции и мерило за това е съвестта! 2 Бреме от разврат и окултизъм назад във времето на формиране на езикови групи и народ, който трупа жертви от хора, избива доминантен по-късно във времето - не участвал в окултните възлияния?! По всяка логика от прочетеното до тук и на принципа на ваксините, би било редно траките, след избиването на населението на Тир от армиите на Александър Велики, да имат вече „ваксинирана“ колосална езикова обремененост! Точно толкова, че да изчезнат независимо от интелектуалното равнище. Или тотални, масови говорни дефекти от едно поколение на там...нихилизъм... Друг пример, който доближава до чисти артистични заложби е дъвченето на текста на болшинството студенти актьори, което е сетивно. Да проверим до сега изнесената наивно теза! Първо, имаме разлика между говорим и писмен текст… Куросава е казал „Ако искате да станете добри режисьори, научете се да пишете добре“ и не е далеч от истината. Но йероглиф и азбука имат коренно различна функционалност върху мозъка и възприятията. Това означава, че азбуката и в частност езика, има свойствата да изгражда материални зависимости в мозъчния механизъм и това да е порок в определени условия и ситуации?! Явно имаме пряка находка и тезата ни работи до сетивност, защото преди театралните школи, главите на артистите са се занимавали с литература - нищо лошо, но предвид свойствата на азбуката ... аналогия на 25-ти кадър, или как с добро се спъва човек несъзнателно, което за по-опитни доктринисти, не само не е случайност, а процес, който обръща приоритетите... Всичко изложено до тук цели възприемане и осъзнаване на биологични механизми от военната доктринистика, които са изконно обвързани с азбуката. Странното обаче е, че човек тръгнал да воюва в Сирия и не осъзнава, че са северни семити, също като жителите на Тир… Това е със сложността на квадратно уравнение, а за придобиване на бреме след военни времена (абсолютен шампион - втората световна война) е достатъчна повече от една сексуална връзка, което е и отговор защо по земите населявани от семити има по-висок морал. Това не е табу в днешно време и за жалост, тези които са били по-немирни в древните смутни времена; са славяни – цялата езикова група, хинди и англоговорящи … колосално езиково бреме предстои след временна ремисия… Орфей е запомнен повече с легендарното си име за сметка на феноменалното си творчество. Ето един “алтернативен” поглед, но каноничен! Името в древни времена е доста поразлично от това, което нашето съвремие разбира, или по-точно, може да кажем със сигурност, че в легендарни времена, името е нарочено, като това нарочване е било; на генеалогични особености, примерно името Исаф означава Космат - нещо характерно за Исаф, по име на род или важен град Орфей или от областта Офир, Тороя - пленница според “спорни” спартански дневници, за която се е водила война или Троянска война, същите буквени различия Тороя - Троя, Илион - Илиада и т.н. Според легендите Орфей е пътувал до Египет, където се обучавал в медицина, магии... От офирско злато са свещените съдове в Соломоновия Храм, като в каноничните текстове е посочено, като най-пречистеното злато... Посочени са също и пристанищата на Тир като доставчици на злато по поръчка на Соломон, а корабите от Тир търгували с пристанище на Червено Море, което е отправна точка до Индия - област ГуджаратОфир! Орфей (Офир) е правнук на Йоктан (Иоктан) според каноничните текстове - 3 Битие 10:26-30 … Или нищо общо с Древна Елада, освен подвизаването му по тези земи. Кратко за империите! По една или друга причина латинския и в частност съвременния италиански език, аналогично с руския, имат една обща характерност, дори знакова, защото и в двата езика има “проблем” с произнасянето на буквата “Х” примери много... Халдейците (халдеи) имат присъствие на историческата сцена точно по времето, когато езиците придобиват част от характеристиките си, една част от тези особености, оцеляла и до наши дни. Само че те губят царството си или държавата, поради масов, епохален окултизъм обхванал почти целия народ. Ако има вече заложено езиково бреме, то логично е в развитието на езиците да имам белег, подпис на такива пагубни феномени. По същото време, правото се формира, дори първите закони се спрягат и пишат... По същия начин и древните елини са се грижели за езика си, дори малко параноично за развитието на езиковата логика с промяна букви и т.н. Тороя - Елена, Иларион - Троя, потомък на Офир - Орфей... Но този похват служи и за имперски амбиции в по-късен етап и е нормално да не е спряган. Има един период на суеверия, в който тези, които са разпространявали азбука са били преследвани от страх, че правят магия на някой цар или управник... Това е и съдбата на учениците на Кирил и Методи в по-късен исторически период! Да споменем и изогласи, като Ятовата граница в България, която е доста сетивна и е именно на географските ширини, които са населявани от траки! Защо споменавам военна доктринистика? Първо е заради по-различното разбиране в периода, който е засегнат и след това е паралела с Иоктан и Орфей, като един родоначалник е и военен пълководец(доминиращо), което говори за добро познаване на наследствената обремененост, достигнала до нас дори и в родовото число на избитите прабългари по време на покръстването или до девето коляно. Дълъг исторически период! Пример за бреме от катаклизми! В древен Египет ходилото е изобразявано с голяма достоверност за разлика от останалата анатомия, За асоциацията, която води мисълта в случая, е редно или логично да е разликата в ходилото или стъпалото на северните и южните народи. Дюстабани на юг и ходила с много ясно изразен свод на север, като първите в периода на масовата задължителна военна служба, не служели в казарма, защото се изморяват при тичане с тежки, твърди обувки и пълно бойно снаряжение. Разбира се, всяко правило има своите изключения. Паралел, който искам да изложа за съществуващите разлики е сетивност, която ако има катаклично бреме е редно всички да носим. Има ли останали спомени дори от училищните свади, по-точно моментите в който ни притреперват коленете? Случайно ли мозъка е дал приоритет това да се помни по-добре от самата свада? Точно когато тялото трябва да е най-добре концентрирано и съсредоточено, то прави нещо друго, като контрапункт? Порока също винаги дава ясни доказателства за мозъчният все още мистичен контрол върху цялото тяло и наследственост, а именно порнографията има моментално въздействие върху много голяма маса! Пясъчната основа според сеизмолози, абсорбира част от сеизмичните вълни... Явно ренесанса не е достатъчен за венеца на творението! 

 Пример от сценария за механизмите и говорните процеси плод на наследствена обремененост:

 ДР. РАЛЕВА:

 -Антипатични влечуги - класически окултизъм е това... Има и офиофобия, която е обратното на съществувалия култ! 

ЯСМИНА: -Защо фобия? 

ДР. РАЛЕВА: -Страх! От гръцката дума “фобия”. 

ЯСМИНА:

 -Трябва да е “ноя” или “офионоя” ...явно бремето се е настанило и в академичните среди.., “ноя” е по-стара дума от гръцката, обсебваща, като първична псевдо любов. И не означава непременно “страх”! Думата “ноя” в съвременния италиански има превод и това е “страх” има двойнствена ясно изразена природа, предвид точността на академичния език, а “фобия” в случая подвежда в значението, на изконна ненавист описана дори в Битие!

 Тоест страха към влечуги е само при контакт с тях. 

Вече и официално научно изследване за наследствена обремененост, което потвърждава подобни феномени: Проучване на оцелелите от Холокоста открива травма ген, предаван на децата им.

 ЦЕЛИ 

Постигане на аудио-визуална среда с приблизителна (поради езикови несъответствия) възстановка на теория от времената от Дионис до Орфей, също и паралели със съвремието. Това е първи по рода си кино проект за пълнометражен игрален филм засягащ наследствената обремененост с методите на изпитание от епохите и логиката на феномена обремененост с акцент върху езика. Или призив за езикова реформа след такъв по мащаб и време конфликт в Сирия с територии населявани предимно от северни семити. Както по-дълбоки и логични основи за разглеждането на забравен нов проблем, основа на много негативи в развитие и извън ежедневната сетивност, но с потресаващи последствия! Привеждане до обща точка, решения, концепции за широк кръг творци, които имат жив интерес от подобна тематика към един завършен в компоненти и логика проект, дългогодишен труд на разбираем език за млада аудитория и широк кръг възрастови групи. Представяне на закономерностите, които пораждат беззаконията на поколенията и насочването към съвременни артистични похвати... Възбуждане на интерес от по-широк кръг специалисти за изследване на подобни бедствия в спокойни времена, без обществен натиск или негативи. СЮЖЕТ Заниманието с подобна материя, провокира естеството на разказа, сюжет, фабула, представянето на диалозите да е на един смилаем език, както и модерен подход от класическото тълкуване на думата, или “променено старо”, като сюжета е слабо застъпен. Присъства, но увода е по-скоро с цел да създаде мулти асоциативност, дори може да бъде наречен условност! Завръзката е в началото, кулминацията е по-скоро вид сетивност или драма, която закономерно подчертава характера на събитията, които са изразени не в действени ситуации, а в наратив, който съществува заради любопитството от представянето на новото. Разказа е подчертан от тавтология в различни сцени, като техниката е тавтология от различни ъгли, нещо близо до гледна точка, но няма характерен почерк от характеристиката на героя, като всеки път се добавя или нещо ново или повече яснота и дълбочина, като апология на композицията. Асоциация с мистериите... Динамиката е на моменти близка до меланхолия но не и протяжна. Героите са в полет и изследователски патос на творец, подпомогнат от един психиатър. Липсва голяма граница между отделните персонажи, което на свой ред провокира ритъм в романтика и същевременно състояние на безвремие, като взаимно допълване в диалозите определено от разказа и целящо да създаде неразбиране макар и леко, но за сметка на това да прикове вниманието върху “наратива” с по-бавен, до романтичен ритъм. Не липсват и динамични моменти. Също преливането на действието, кратките сцени по минута, две, но не повече от пет минути, спомага за постигане на по-богата, пъстра музикална форма, балансираща действие между музикален клип и игрален филм, което придава характер и почерк на уникална специфика за правилно тълкуване на визуалната среда, както и култивирано послание върху публика, която има изграден вкус от музикални пристрастия... Може да се тълкува и като провокиране на заложби! Има две думи, едната е дарба другата Талант 

ЖАНР - ДРАМА 

Определянето на жанра е лесно предвид драматизма, който представя разказа и ситуациите. Няма точна характерна драма, но събитията определят различни по дълбочина изживявания, което е характерно за драмата, като трагедии, комични ситуации и самото значение на думата - действие, което е специфично в случая и изнесено повече в зрителската сетивност и интереси, които касаят и вълнуват поколенията на нашето време. Има нюанси на водевил и очерк, леки комични елементи, герои и трагедия, която сполетява едно семейство, един от персонажите - Стефан и военен експерт, чиято съдба остава в наратива заедно с мистерията покрай смъртта му без пряка развръзка. Деликатни моменти на мелодрама в момент в който 6 главната героиня е разтревожена, че Илия (актьора изиграл Орфей) проявява симптоми само от заниманията с логиката на наследствената обремененост... и сама на балкона, просълзена въздъхва: - Ужас! полугласно с отнемане на въздух, което е и практика в древните, пред артистични, жречески практики, или човешката душа и диханието са общо асоциирани изразни средства... Подобни акценти, интермедии допълват определянето на жанра като драма. Паралел с азиатската култура до момент в който Елада унаследява все още привнесената култура, има логично съвпадение от приблизителната възстановка въпреки огромната времева граница до появата на смесената драма в Китай, която е отхвърлена тук в условия на унаследена, наследствена обремененост. Имаме тънка сюжетна линия, която нарушава “класическото” определение за смесена драма с присъствието на паралели и техники на композицията от епохалните времена от Дионис до Орфей. От логиката която следва сценария, характера и естеството... се обуславя поджанрова характеристика на главната героиня, като придобита без умисъл, очертава образа на апасионата и техниката в случая е “отнемане от страстта” а не “безстрастна”. Приятелската любов към Илия, обсебена от темата по която работи, кокетното жилище, носена на крилете на патоса... но никога не достигаща развръзка! ...Тълкуването на буквата “А” е многозначно от древни времена, като може да означава; пръв, главен, отгоре.., но и в противовес, като логичното в случая и кино разказ е - отнемане. Повече от подходяща за тази роля е Ирмена Чичикова, предвид генеалогията, която свързвам с град Тир и говорния и мистичен “дефект” - като учебник по генеалогия е в такава композиция! Поддържащите роли е редно да са от актьори с топъл тембър на гласа... Тембрите също са важни за композицията на сюжета, драматизма.., като специфика и характеристика на разказа! 

АУДИО-ВИЗУАЛЕНО РЕШЕНИЕ 

Пълнометражен игрален филм, времетраене 90 минути, цветен, формат 2,39:1, камера RED epic-X, обективи Leica Summicron-C за екстериор и интериор, Cooke S4/i Prime също и за някои специфични кадри Sigma FF High Speed Prime. Именно посочените обективи и доброто цветоусещане, както и цветовите корекции на обективите с допълнителна обработка, ще дадат този търсен, специфичен почерк на визуалния разказ, като оптиката на Cooke S4 има лек ефект на подмладяване или “парафинизация” на цветовия тон на кожата, като цветовите корекции на обективите се допълват - малко труден баланс и тънка линия с която трябва да се справим с оператора, както и ползването на филтри, при някои интродукции и ретроспекции. Търсеният художествен почерк е музикален, мимолетна асоциативност с музикален клип, но спазване на граница, която поставя визуалните решения в лоното на кинематографията.

ТЪЛКУВАНИЯ Един пример с мозъчните механизми и таланта! Думата “възглавница” в съвременния български книжовен език е точният плод на бърза асоциативност... Да поясня! В родопския “диалект” е лазглавка или лъзглавка. Асоциация с глагола лазя, латински - лазаня, което е пласт, а частта въз в книжовната форма е върху! Индианеца от “Полет над кукувиче гнездо” който прояви “милост” досущ като ездач екзекутиращ ранен кон, използваше “възглавница” … Случайна асоциация ли е това с чуждоезично класическо произведение във времена с пословична престъпност? Също пиянство с хубаво вино и отрезвяване? ...Кратка, непълна режисьорска експликация... ***Отричането на всичко написано също е повод за кинематографска намеса, но е в пъти по-скъпо, предвид претенциите на проекта да остане в лоното на скромните бюджетни произведения, като част от спазването на канонични закономерности

На това нещо Наци Фонд Халтура, направо се изпикаха отгоре. Бил съм рисков е едно от обясненията за отказа... Може ли автор, който е хвърлил дългогодишен труд за да може да работи с техники и похвати от епохални за изкуствата времена, да е нарочен за рисков???

No comments:

Post a Comment